امروز برابر است با :1403-02-10

سه کشته و یک زخمی در پی آتش سوزی سایپای حامل سوخت قاچاق در جازموریان

قاچاق سوخت و هزاران معضل؛

از داغ جوانان جنوب ،تا رسیدن به یک لقمه نان تصادف سایپا حامل سوخت قاچاق با پراید ۳ کشته و یک زخمی بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جازموریان، بامداد امروز در تصادف سایپا حامل سوخت قاچاق با پراید ۳ کشته و یک زخمی بر جای گذاشت در این حادثه دلخراش سه نفر از سرنشینان ماشین پراید زنده زنده در آتش سوختند.

جدای از آثار مخرب اقتصادی قاچاق سوخت در جنوب کرمان رودبار و جازموریان، عملا این معضل بر دیگر بخش ها نیز آثار سویی به دنبال داشته که تخریب زیست محیطی، تبعات فرهنگی و دوری جوانان از اشتغال رسمی، ورود پول های آلوده قاچاق به بخش های مختلف، تغییر فرهنگ زندگی و کار و نیز از بین رفتن منابع ملی و فربه شدن برخی مفسدین را می توان از دیگر زوایای تلخ این ماجرا دانست.

قاچاقچیان سوخت با ورود بی مهابا به جاده ها تاکنون دهها تصادف دردناک و تلخ را هم رقم زده اند و شمار فراوان آنان، عملا جاده های چاه حسن ،زهکلوت ،پنگ ،میاندران،چیل کنار،و رسیدن به مرز سرباز را به قتلگاهی بدل ساخته که هیچ کس از آتش آن در امان نیست.

تقریبا هفته‌ای نیست که ضایعه دردناک و تصادف تلخی در جاده های رودبار و زهکلوت بواسطه جولان خودروهای موسوم به سوخت کش نیسان های آبی رنگ را شاهد نباشیم گاهی هم بستگی به سطح توقعات خانواده و چش هم چشمی ها دارد.

کلیپ سوختن پراید با سرنشینان در جازموریان


سوختن سه سرنشين پرايد در برخورد با نيسان سوختبر در جازموريان

در كمتر از ٤٨ ساعت گذشته شش نفر كشته و ١٠ تن ديگر در اثر حوادث رانندگي خودروهاي شوتي مصدوم شده اند .

سانحه رانندگي در محور رودبار_جازموريان سه كشته برجاي گذاشت .

به گزارش پايگاه خبري توار، پنجشنبه شب نوزده مرداد و در محور مياندران_زهكلوت در شهرستان جازموريان در جنوب كرمان و در اثر برخورد يكدستگاه پرايد و نيسان حامل سوخت هر سه سرنشين پرايد جان باختند.

در اين حادثه و بعلت برخورد شديد پرايد با نيسان سوختبر و وجود مواد سوختي قابل اشتعال در نيسان هر دو خودرو دچار حريق شده و هر سه سرنشين پرايد در شعله هاي آتش گرفتار شده و در آتش سوختند .

راننده نيسان نيز در اين سانحه مصدوم شد.

سوختبري و قاچاق انسان توسط خودروهاي شوتي در جنوب كرمان در ساليان اخير جان بسياري از مردم را گرفته و باوجود اجراي طرحهاي مختلف مبارزه با قاچاق سوخت توسط دولت، بعلت بيكاري و سودآور بودن اين كار همچنان ادامه دارد و از مسيري به مسير ديگر در برهه هاي مختلف زماني تغيير مي كند.

بنظر مي رسد تا زمانيكه عزمي جدي از سوي دولت و حاكميت براي توسعه اقتصادي، فرهنگي و ايجاد اشتغال در منطقه جنوب كرمان، شرق هرمزگان و سيستان و بلوچستان وجود نداشته باشد برخوردهاي قهرآميز نيروي انتظامي هم نمي تواند تاثير آنچناني در كاهش مشاغل كاذب سوختبري و حمل غيرقانوني اتباع بيگانه داشته باشد .

يك روز پيشتر از اين حادثه نيز در اثر واژگوني خودروي سمند حامل اتباع بيگانه كه بصورت غيرقانوني وارد كشور شده بودند در محور كهنوج_منوجان ، سه كشته و هفت مصدوم برجاي گذاشته بود.

🖊️جبارزارعي/ پايگاه خبري توار

2 یک نظر

  1. احمدی پاسخ

    هیچ مسؤل نیست جلوی اینا رو بگیره همه مسئولا همدست هستن و سوخت به صورت شبکه توسط همین مسئولان در اختيار سوختبر قرار میگیرد

  2. حسین اکبری پاسخ

    واقعا مملکت به حال خود رها شده نه حسابی ن کتابی
    جوانان مردم روز به روز پر پر میشن کسی هم ککش نمیگزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *